Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití rozšířené reality při tréninku a provádění údržby letadel
Košík, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabíva rozšířenou realitou a jejím použitím při vykonávání údžby letadel. Její součastí je take rozsáhle studium problemaky rozšířene reality, leteckých servisních procedur a předchádzejících pokusů o jejich spojení. Dále bylo v rámci teto práce natočených několik servisních procedur a vytvořena aplikace, která byla na nich otestováná. Výsledky těchto testů spolu s návrhem dalších vylepšení je možné najít prímo v práci.
Aplikace s vkládáním virtuálních předmětů do záběru kamery
Popelka, Karel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout aplikaci pro mobilní platformu s možností vkládání virtuálních předmětů do záběru kamery s minimální rušivostí ve scéně. Aplikace je implementovaná na platformě Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Samotné vykreslování objektů je řešené pomocí DirectX v programovacím jazyce C++ a uživatelské rozhraní je navržené v XAML. V práci jsou rozebrané potřebné základy pro znalost programování rozšířené reality pro daný systém a pokročilé programovací techniky, jako asynchronní načítání zdrojů nebo pokročilé zobrazování scény pomocí techniky post processing. Výsledkem projektu je mobilní aplikace, která umožňuje vložení virtuálního objektu a jeho stínu do záběru kamery. Dále je možné nastavit vlastnosti světla a pořídit výslednou fotografii s virtuálním objektem ve vysokém rozlišení.
Board Game User Interface with a Camera
Cihlářová, Dita ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system that would be able to substitute a real opponent in a board game Horse Races and Bets. The game is observed by a camera that transmits images to a computer. The image is then processed and game objects are identified. After that, the application can analyse a current status of the game and decide about the next move of the artificial player. The decision-making algorithm is able to react to every game situation and thus play the game to the end. The application can be used by players that like to play Horse Races and Bets, but currently do not have an opponent, and for demonstrating the possibilities of computer vision.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Kyjac, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Pri pilotovaní dronu musí pilot sledovať ako samotný dron, tak aj rôzne letové údaje. Táto činnosť si vyžaduje neustále sústredenie a aj menšia nepozornosť môže viezť k nehode. Hlavne pri lete vo väčších vzdialenostiach pilot môže veľmi ľahko stratiť prehľad, kde sa dron nachádza, na akú stranu je otočený, prípadne akú má výšku. Na overenie týchto informácií je pri bežných aplikáciach potrebné skloniť hlavu a tým pádom stratiť dron z dohľadu pretože tieto údaje sa nachádzajú na ovládači, ktorý drží pilot v rukách. Toto prepínanie kontextov je veľmi nepraktické. Cieľom aplikácie je vizualizovať tieto dáta pomocou rozšírenej reality zobrazenej cez Microsoft HoloLens 2. Všetky potrebné letové údaje sa zobrazujú pomocou hologramov presne tam, kde sa samotný dron na oblohe nachádza a tak pilot nemusí prepínať medzi kontextami. Taktiež je oveľa jednoduchšie takýmto spôsobom zobraziť rôzne prvky misie, ktoré by inak nebolo možné nijako vizualizovať v reálnom svete. Bežne v takýchto prípadoch musí pilot nejako interpretovať údaje z 2D mapy do reality, čo môže byť náročné. Avšak pomocou rozšírenej reality sa tieto údaje môžu zobraziť priamo do reálneho sveta.
Zobrazení virtuální grafiky a animací pro sportovní analýzu
Očenáš, Daniel Miloslav ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť súbor nástrojov použitých pri analýze videozáznamov športových podujatí, predovšetkým futbalových zápasov. Užívateľ môže nástroje použiť na zvýraznenie vybraných hráčov, ktorí sú ďalej trackovaní a zvýrazňovaní. Ďalej manuálne vytvárať smerovníky, znázorňujúce smer pohybu hráča alebo lopty. Trojrozmerné objekty sú vytvárané perspektívnym skreslením korešpondujúcim so scénou, ktorá je zachytená kamerou. Teoretická časť bakalárskej práce uvádza prehľad odbornej literatúry potrebnej na správne zobrazenie grafických objektov do videa v duchu rozšírenej reality. Praktická časť práce je zameraná na implementáciu a vizualizáciu grafických nástrojov s použitím knižnice OpenGL. 
Augmented Reality for Mobile Devices for Precise Urban Navigation
Murín, Michal ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
The Master's thesis is focused on the augmented reality and its implementation for the Android mobile platform. The theoretical part is aimed at acquaintance with the principles of the augmented reality and the possibilities of its realization for the Android platform, which is described in detail, too. The practical part is focused on the design and implementation of the library, and the application using this library for the development of location - based augmented reality for Android platform, using the GPS and positioning sensors. The application serves as a navigation and displays a route to a specific destination location, both in the form of augmented reality and the standard two - dimensional map. The thesis describes the designed solution of the library and application and their implementation in detail. Finally, the thesis describes the testing of the solution, reviews achieved results and describes limitations and shortcomings of the solution and possibilities of its future updates, extensions respectively.
Rozšířená realita s haptickou odezvou
Frýz, Jakub ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Rozšířená realita postrádá haptiku (pocit hmatu). Tento problém se snažím vyřešit za pomocí brýlí pro rozšířenou realitu HoloLens 2 komunikující přes HTTP se Stratos Explore, deskou simulující hmat pomocí ultrazvuku. Vytvořil jsem dvě aplikace, hru "plácni krtka" a audio přehrávač, na kterých demonstruji spojení těchto technologií. Nakonec bylo provedeno i testovaní na vzorku potenciálních uživatelů.
Rozšířená realita pro deskové hry a vzdělávací aplikace
Záleský, Jiří ; Kapinus, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu rozšířené reality a jejího užití pro stolní hry a výukové aplikace na interaktivním stole. Cílem bylo vytvoření samostatného systému umožňujícího snadné vytváření her pro interaktivní stůl, a to formou návrhu systému umožňujícího komunikaci s interaktivním stolem a vývojem demoaplikace, která prezentuje funkcionalitu systému. V části týkající se návrhu systému byly představeny v práci použité technologie a nástroje, např. C++, Qt nebo Catkin, a vytvořen první návrh hry - demoaplikace. V implementační části je vysvětlen způsob převodu návrhu na fungující aplikaci, včetně popisu vnitřní struktury aplikace. Poslední část práce, věnovaná testování, přináší kromě odhalení chyb aplikace i další návrhy na její rozšíření v budoucnu. Výsledkem práce je fungující systém pro rozšířenou realitu a demoaplikace na něho navazující, což v budoucnu poslouží k vytváření dalších programů využívajících interaktivní stůl. Systém je určený pro použití na interaktivním stole ARTable3.
Rozšířená realita: Historické verze budovy
Medvec, Juraj ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca je zameraná na prácu s rozšírenou realitou v mobilných aplikáciach. Cieľom práce bolo vytvorenie mobilnej aplikácie, ktorá poskytuje jej užívateľom pohľad do minulosti vybraných historických budov. Na začiatku práce sú čitateľovi predstavené jednotlivé metódy a technológie pre prácu s rozšírenou realitou. Na základe získaných informácii je navrhnutá a implementovaná mobilná aplikácia. Táto aplikácia umožňuje jej užívateľom zobrazovať historickú podobu budov.
Ovládání robotického ramene s využitím rozšířené reality a tabletu
Pristaš, Martin ; Musil, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je vytvorenie experimentálnej aplikácie na manipuláciu virtuálnych objektov v rozšírenej realite pomocou tabletu pre ovládanie robotického ramena. Navrhnuté sú rôzne spôsoby manipulácie virtuálnych objektov pre ich transláciu, rotáciu a zmenu merítka. Tieto metódy sú otestované na niekoľkých užívateľoch a porovnané vrámci ich využiteľnosti. Aplikácia umožňuje odosielať pozíciu zmeny virtuálneho objektu robotickému ramenu PR2 a simulovať tak manipuláciu virtuálnych objektov vďaka rozšírenej realite.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.